25 τροφές ασπίδα για τις ιώσεις

Ποιο μυστικό στοιχείο τους συμβάλλει στον πρόληψη του κρυολογήματος και των ιώσεων;

Της Αμαλίας Γιωτοπούλου , Κλινική Διαιτολόγος- διατροφολόγος, MSc Δ/ντρια Mediterranean Diet Χαλανδρι

 

Υπάρχουν δύο κατηγορίες τροφίμων:

Α. Τρόφιμα με αντιοξειδωτική δράση που περιέχουν ισχυρά αντιοξειδωτικά στοιχεία όπως ψευδάργυρος, σελήνιο, ω-3 λιπαρά οξέα, βιταμίνη C, βιταμίνη Ε, β καροτένιο

 

  • ΑΠΑΧΟ ΚΡΕΑΣ: ψευδάργυρο
  • ΟΣΤΡΑΚΟΕΙΔΗ: ψευδάργυρο
  • ΓΑΡΙΔΕΣ: σελήνιο
  • ΣΑΡΔΕΛΕΣ: ω-3 λιπαρά
  • ΓΑΥΡΟΣ : ω-3 λιπαρά
  • ΣΟΛΩΜΟΣ : ω-3 λιπαρά
  • ΣΟΥΣΑΜΙ: ω-3 λιπαρά σελήνιο
  • ΕΣΠΕΡΙΔΟΕΙΔΗ: βιταμίνη C
  • ΜΠΡΟΚΟΛΟ: βιταμίνη Ε σελήνιο βιταμίνη C
  • ΣΠΑΝΑΚΙ: βιταμίνη Ε σελήνιο
  • ΠΙΠΕΡΙΕΣ: βιταμίνη C
  • ΜΑΝΙΤΑΡΙΑ: ψευδάργυρο
  • ΚΑΡΟΤΟ: β καροτένιο
  • ΤΟΜΑΤΑ: β καροτένιο βιταμίνη C
  • ΑΜΥΓΔΑΛΑ: βιταμίνη Ε
  • ΑΚΤΙΝΙΔΙΟ: βιταμίνη C
  • ΚΑΡΥΔΙΑ: βιταμίνη Ε ψευδάργυρο
  • ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ: βιταμίνη Ε
  • ΦΑΣΟΛΙΑ: ψευδάργυρο

Β. Τρόφιμα με αντιμικροβιακή δράση που περιέχουν φυσικά αντιμικροβιακά στοιχεία

  • τσάι
  • σκόρδο
  • μέλι
  • μαστίχα
  • κανέλλα
  • γιαούρτι

 

ΠΡΟΣΟΧΗ!!!

Η χορήγησή της βιταμίνης C σε συμπλήρωμα διατροφής έχει προταθεί εδώ και χρόνια  για την προστασία από τις χειμερινές ιώσεις.

Ωστόσο, πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι η λήψη της σε μεγαδόσεις περισσότερο  βλάπτει παρά ωφελεί καθώς προκαλεί καρδιαγγειακές βλάβες.

Αντίθετα, η φυσιολογική πρόσληψη της βιταμίνης C μέσα από την διατροφή όχι μόνο ενδείκνυται,  αλλά επιβάλλεται.